Rytm dnia

Droga Mamo... Drogi Tato tu możesz sprawdzić co i o której robi twoje dziecko w naszym przedszkolu.

Plan dostosowaliśmy do profilu naszego przedszkola oraz  Podstawy Programowej Wychowania Przedszkolnego dla Przedszkoli. Na "Bajkowym Wzgórzu" dzieci  : 

1/5 czasu poświęcają na zabawę,

1/5  czasu spędzają na spacerach, wycieczkach  lub placu zabaw, 

1/5 czasu uczestniczą w zajęciach dydaktycznych,

2/5  czasu spędzają w zaplanowany sposób przez nauczyciela   

Nasz dzień dzielimy na trzy części:

  • BAJKOWY PORANEK,
  • ODKRYWCZE POŁUDNIE
  • BAW SIĘ I ODKRYWAJ

BAJKOWY PORANEK

6:30-8:00 W tych godzinach dzieci przychodzą do naszego przedszkola, dlatego dbamy by zaczęły dzień bajkowo i spokojnie. W naszym poranku nie zabraknie: 

  • zabaw ruchowych i zestawów ćwiczeń, dzięki czemu możemy rozbudzić energię dzieci na cały dzień.
  • w tych godzinach dzieci bawią się według swoich upodobań, zabawkami na które mają ochotę przy stosunkowo niewielkim udziale nauczyciela dzięki czemu uczą się dzielenia zabawkami z innymi dziećmi i zgodnej wspólnej zabawy z kolegą i koleżanką.
  •  rozmów z dziećmi o tym co robiły w domu po powrocie z przedszkola oraz na tematy, które są zgodne z zainteresowaniami dzieci.

8:00-8:30 Ćwiczenia poranne są zgodne z realizowaną tematyką przez nauczyciela zwykle dwu tygodniową oraz czynności organizacyjne i samoobsługowe przy przygotowaniu do śniadania, często wdrażamy dzieci do aktywnego uczestniczenia w przygotowaniu śniadania, pomagają w nakryciu stołu oraz poznają zasady zachowania się przy stole.

8:30 Śniadanie.

ODKRYWCZE POŁUDNIE

9:00-10:00 Zajęcia wychowawczo-dydaktyczne, zajęcia dodatkowe

W tych godzinach odbywają się zajęcia dydaktyczne oraz rozmaite zajęcia dodatkowe takie jak m.in. język angielski. W trakcie zajęć dydaktycznych dzieci uczą się przez zabawą rozmaitych umiejętności m.in.:

  • Bawią się matematyką, liczą, przeliczają, porządkują zbiory lub tworzą wzory
  • Bawią się literaturą dziecięcą,  uczą się poprawnego budowania zdań i krótkich wypowiedzi, uczą się wierszy
  • Bawią się z muzyką, poznają utwory dziecięce, uczą się śpiewać oraz tańczyć krótkie układy taneczne lub po prostu wesoło pląsają w rytm muzyki.
  • Bawią się plastyką i techniką wykorzystując rozmaite techniki plastyczne i techniczne na określony przez nauczyciela lub wybrany przez dzieci temat
  • Bawią się z przyrodą tzn. poznają zjawiska atmosferyczne, podejmują zabawy badawcze, uczą się w jaki sposób można dbać o przyrodę
  • Bawią się w ruchu poprzez branie udziału w spacerach, wycieczkach oraz rozmaitych zabawach sportowych
  • Bawią się podczas zajęć dodatkowych takich jak: język angielski, teakewondo, rytmika.


11:15 -11:30 Drugie śniadanie w tych godzinach również dbamy o to by dzieci pomogły w przygotowaniach dzięki czemu czują się potrzebne oraz uczą się odpowiedzialności za powierzone im zadania.

11:30-13:00 Relaksacja dzięki której dzieci mają czas na wyciszenie i regenerują siły na zabawę popołudniową. Starsze dzieci pracują wykorzystując karty pracy, nadrabiają zaległości lub grają w gry stolikowe.

W tych godzinach dzieci młodsze:

  • leżakują (w zależności od potrzeb)
  • słuchają bajek i opowiadań dziecięcych z płyt audio oraz  w interpretacji nauczyciela,
  • słuchają nagrań płytowych i słuchowisk w tym również muzyki relaksacyjnej dzięki czemu mogą się wyciszyć

Natomiast dzieci starsze:

  • pracują w kartach pracy
  • podejmują gry i zabawy stolikowe
  • nauczyciel poświęca czas dla dzieci w pracy indywidualnej oraz wyrównawczej

 

13:15-14:00 Obiad. Staramy się dbać by każde dziecko spróbowało nowych potraw, w miarę możliwości zjadło dwa dania. Karmimy dzieci jeśli nie są one jeszcze gotowe do spożywania samodzielnie posiłku, stopniowo przygotowując je do samodzielności.

BAW SIĘ I ODKRYWAJ

14:15-15:00 W tych godzinach dbamy o to by dzieci cieszyły się wspólną zabawą przy niewielkiej ingerencji nauczyciela,  jest  to również czas  rozwijanie sprawności manualnych, grafomotorycznych.

Popołudniu nie zabraknie czasu na:

  • zabawy indywidualne lub w małych grupach, dzięki czemu dzieci uczą się współpracy z rówieśnikiem i zgodnych zabaw, dbamy o to by dzieci starły się samodzielnie decydować o tym w co mają ochotę się pobawić, nauczyciel jednak jest po to by podpowiedzieć dziecku pomysły lub jeśli dziecko ma ochotę wspólnie się z nimi pobawić
  • nie zabraknie zabaw tematycznych, badawczych, ruchowych, dramowych oraz tych ze śpiewem i tańcem, dzięki którym dzieci mogą spożytkować swoje duże pokłady energii.
  • Czytamy dzieciom literaturę dziecięcą oraz oglądamy wspólnie książki zgodne tak aby poznać i rozbudzić ich zainteresowania.
  • Dbamy o to by dzieci uczyły się porządkowania po sobie zabawek których już nie wykorzystują w swojej zabawie tak aby czuły się odpowiedzialne za naszą salę przedszkolną oraz znajdujące się w niej kąciki zainteresowań

  

15:00-15:15 Przygotowanie do podwieczorku. Podwieczorek. To ostatni posiłek w naszym przedszkolu, który pozwoli dzieciom radośnie spędzić dalszą część popołudnia.

15:30-17:00 W tych godzinach dzieci podejmują zabawy swobodne z niewielkim udziałem nauczyciela w sali lub na powietrzu, pracują indywidualnie, nadrabiają zaległości oraz rozchodzą się do domu pełne wrażeń oraz pomysłów na zabawę w domu.

To ciąg dalszy naszego popołudnia BAW SIĘ I UCZ, w którym dzieci podczas zabaw dowolnych i tak jak powyżej mają czas na:

  • zabawy indywidualne lub w małych grupach, dzięki czemu dzieci uczą się współpracy z rówieśnikiem i zgodnych zabaw, dbamy o to by dzieci starły się samodzielnie decydować o tym w co mają ochotę się pobawić, nauczyciel jednak jest po to by podpowiedzieć dziecku pomysły lub jeśli dziecko ma ochotę wspólnie się z nimi pobawić
  • nie zabraknie zabaw tematycznych, badawczych, ruchowych, dramowych oraz tych ze śpiewem i tańcem, dzięki którym dzieci mogą spożytkować swoje duże pokłady energii.
  • Czytamy dzieciom literaturę dziecięcą oraz oglądamy wspólnie książki zgodne tak aby poznać i rozbudzić ich zainteresowania.
  • Dbamy o to by dzieci uczyły się porządkowania po sobie zabawek których już nie wykorzystują w swojej zabawie tak aby czuły się odpowiedzialne za naszą salę przedszkolną oraz znajdujące się w niej kąciki zainteresowań